tisdag 5 maj 2009

Regler, statistik & bakgrundsfakta


Regler


1. Den som tappar 10 kg på 30 dagar vinner potten.
2. Om alla deltagare tappar minst 10 kg vinner alla.
3. Den som går upp 20 kg under 30 dagar vinner oavsett.
4. Alla metoder för att gå upp eller ner är tillåtna; substanser, plastikkirurgi, självstympning och liknande.
5. Obligatorisk viktrapport varje måndag från samtliga deltagare (helt ok att ljuga)
6 All form av matterror tillåtet (helt ok att beställa hem pizza till andra deltagare, hänga en påse kalla öl vid andra deltagares dörr, skicka frestande sms osv.)
7. Om en eller flera (gäller ej om alla tappar 10+) tappar 10 kg vinner den som tappat mest.

Finalvägning sker onsdag 3 juni hos Jens.
(samma klädsel som vid invägning: jeans, t-shirt, kallingar, strumpor, tomma fickor, inga smycken)


STATISTIK

Första invägning före svull:

Nano 86.2 kg (längd 166 cm)
Jens 83.5 kg (längd 170 cm)
Mats 100.2 kg (längd 179 cm)
Ibi 96.6 kg (längd 190 cm)


Slutlig invägning efter svull:

Nano 87.7 kg (+1.5 kg)
Jens 83.5 kg (+1.7 kg)
Mats 100.2 kg (+0.7 kg)
Ibi 96.6 kg (+3.0 kg)


Midjemått 4 maj 2009

Nano 103 cm
Jens 100 cm
Mats 106 cm
Ibi 113 cm


Vikt-längdvärde

Nano: före svull 0,52 (efter svull 0,53 )
Jens: före svull 0,49 (efter svull 0,50 )
Mats: före svull 0,56 (efter svull 0,56 )
Ibi: före svull 0,51 (efter svull 0,52 )


Deltagarnas taktik


Nano: Dra ner på kolhydrater och proteiner. Mindre och fler portioner.

Jens: Lågintensiv träning. Mindre fett, mindre portioner, mer vatten.

Mats: Solodans, nikotin, koffein, kaninföda.

Ibi: Inga kolhydrater, promenader.


Deltagarnas förväntningar

Nano: Jag kommer torska. Jag har dålig vinnarinstinkt.
(Obs! Nano är den ende deltagaren som har gymkort)

Jens: Jag ställer in mig på att vinna, måste ha den inställningen. Alla kan vinna.

Mats: Jag tror jag vinner.

Ibi: Jag vinner.


Varför är du med?

Nano: Social grej. Kul att vara med. Umgänge.

Jens: Lättare att tappa vikt om man är fler. Tävlingsmomentet. Bli snygg. Bra för självkänslan.

Mats: Grupptryck. Vill bli en självspäkande medelsvensson iom flytt till Enskede. Grannarna tränar.

Ibi: Pengarna och att det är lätt för mig att vinna. Låg ekonomisk risk. Representerar Hjorthagens frigjordhet.


Vad ska du göra med pengarna?

Nano: Spara.

Jens: Räkningar, byxor i mindre storlek.

Mats: Fett partaj för deltagarna.

Ibi: Gröna Lund.


1 kommentar:

  1. Ibbi drick lite vin idag och ta en bit bröd till....det är ju Tisdag!
    Skål!!!!!!

    SvaraRadera